Ana Čigon

Filmi & video umetnost

Maček med vrati

2D digitalna cut-out animacija, 9'44''
Format: DCP, HD; Stereo, 5.1, brez dialoga
2024

Catlands PressKIT SLO

Scenaristka, režiserka in avtorica likovne podobe: Ana Čigon
Animacija: Kata Gugić, Ana Čigon, Ana Horvat, Bernarda Kristan, Lea Vučko, Damir Grbanović
Oblikovanje ozadij: Julijana Božič
Montaža: Iva Kraljević
Glasba: Tomaž Grom
Oblikovanje zvoka: Boštjan Kačičnik
Glasovi: Aphra Tesla, Tea Vidmar, Jošt Jesenovec, Blaž Šef, Ana Čigon
Postprodukcija slike: Teo Rižnar
Producentka: Viva Videnović (URGH!)
Koproducentka: Vanja Andrijević (Bonobostudio)*

Koprodukcija: URGH!, RTV Slovenija (SI) / Bonobostudio (HR)
S podporo: Slovenski filmski center, Hrvaški avdiovizualni center, Viba film.
Mednarodna distribucija: Bonobostudio info(a t)bonobostudio.hr
Galerijska distribucija: Ana Čigon mail(a t)anacigon.si
Dostopne kopije: DCP, ProRes HD, H264 HD

Facebook stran filma: https://www.facebook.com/catlands.animation

"Humoren naskok na za slovensko okolje aktualno temo folklornega odnosa do meje in ograjic." - utemeljitev žirije za posebno omembo na Festivalu slovenskega filma

Satirična mačja pripoved, ki skozi vsakodnevne medsosedske odnose zrcali pereča evropska zunanjepolitična vprašanja.

Sinopsis

Film se odvija na posestvih treh mačk različnih družbenih slojev, ki svoje teritorije varujejo z živimi mejami in vrati. Že tako krhke medsosedske odnose zamajejo bežeče mačke, ki vdirajo na njihova ozemlja. Za razrešitev nastalega mednarodnega konflikta najuglednejši mačji državniki zasnujejo pretkan načrt, ki bo nedvomno terjal nedolžne žrtve.

Festivalske projekcije:

Druge projekcije:

Izjava režiserke

Maček med vrati je zgodba o Evropski uniji, o tem kako so njeni ideali o enotnosti in demokraciji nezdružljivi z njeno begunsko politiko. Je tudi zgodba o Sloveniji, njenem obrobnem položaju znotraj EU in prehodnem statusu na begunski poti. Nasprotje med pozitivnim videzom EU in njeno dejansko politiko, se odraža v animaciji, kjer idilično barvito okolje s prikupnimi mačjimi protagonisti naposled trči ob brutalnost brezsrčnega izgona. Prizori so polni pomenljivih detajlov (kot so opraskane in povite tačke mačjih pribežnic), ki napovedujejo tisto manj civilizirano zgodbo, ki je ob koncu filma razkrita. Vsi navedeni elementi so subtilni, da bi puščali prostor različnim interpretacijam vse do zadnjega prizora, ko si dovoljujem jasnejšo avtorsko izjavo podkrepljeno s politično obarvano partituro Beethovnove Ode radosti.

Več informacij o animaciji lahko najdete v PressKIT publikaciji in v medijskih objavah spodaj.

Zajemi iz filma Maček med vrati

Medijske objave: